«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Директор
Наказ № _______
від
_________________ 201 р.
Посадова
інструкція №____
вчителя іноземної мови
1.1. Дана посадова Інструкція
розроблена на основі тарифікаційної характеристики вчителя. Під час розробки
Інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці, техніки
безпеки в освітніх закладах системи
Міністерства освіти і науки України.
1.2. Вчитель іноземної мови
призначається і звільняється з посади начальником
управління освіти
1.3 Вчитель іноземної мови
повинен мати вищу педагогічну освіту за фахом.
1.4. Вчитель іноземної мови
підпорядковується безпосередньо заступнику директора
з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності вчитель
іноземної мови керується Конституцією і Законами України «Про освіту», «Про
загальну середню освіту», Указами Президента України, рішеннями Кабінету
Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і
виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної
безпеки, а також Статутом і локальними правовими актами комплексу (в тому числі
правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями
директора, даною Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Учитель дотримується положень
Конвенції про права дитини.
ІІ. Функції
Основними напрямами діяльності вчителя
іноземної мови є:
2.1. Навчання і виховання учнів з
урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.
2.2. Створення умов для
формування та розвитку в учнів комунікативних умінь та навичок вивчення
іноземної мови.
2.3. Стимулювання соціалізації
школярів, формування у них загальної культури, свідомого вибору професії,
готовності до самостійного життя в умовах інформаційного суспільства.
Вчитель іноземної мови виконує такі посадові
обов’язки :
3.1. Здійснює навчання і виховання учнів з
урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки в закріплених за
ним згідно розподілу навчального навантаження класах, забезпечує під час занять
належний порядок і дисципліну.
3.2. Реалізує прийняті в
школі освітні програми у відповідності з
навчальним планом, Державним стандартом
базової та повної загальної середньої
освіти.
3.3. Вчитель іноземної мови обов’язково повинен вести
тематично-календарне планування на
кожний семестр навчального року та план-конспект на кожний урок.
3.4. Забезпечує належний рівень
підготовки учнів школи з іноземної
мови, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту.
3.5. Реалізує комунікативну, мовну, методичну,
соціокультурну компетенції при викладанні навчального предмета.
3.6. Виконує правила і норми
охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує
охорону життя і здоров’я
учнів під час навчально-виховного процесу.
3.7. Відповідає за:
·
якісне
проведення уроків іноземної мови;
·
своєчасне ведення ділової документації;
·
позакласну
виховну роботу з навчального предмета.
3.8. Вносить пропозиції
щодо покращення умов проведення
навчального процесу.
3.9. Веде в установленому
порядку ділову документацію, здійснює поточний контроль відвідувань учнями
уроків іноземної мови, успішності школярів, виставляє оцінки в класний журнал,
щоденники, своєчасно подає адміністрації комплексу звітні дані.
3.10. Впроваджує в
практику роботи інформаційно-комунікаційні та інші інноваційні педагогічні
технології.
3.11. Допускає до занять
представників адміністрації з метою контролю та оцінки своєї діяльності.
3.12. Заміняє на уроках
тимчасово відсутніх вчителів згідно розпорядження заступника директора школи
з навчально-виховної роботи.
3.13. Здійснює постійно
зв’язок з класними керівниками, батьками учнів.
3.14. Дотримується
Статуту школи , Правил внутрішнього
трудового розпорядку, інших локальних правових актів комплексу.
3.15. Добросовісно
готується до проведення уроків, постійно підвищує свою професійну майстерність
та кваліфікацію.
3.16. Бере участь у
роботі педагогічної ради, нарад при директорові, заступниках директора, у
діяльності методичних об’єднань,
в інших формах методичної роботи.
3.17. Чергує по школі
відповідно з графіком чергувань на перервах між заняттями, а також за 15
хв. і протягом 15 хв. після закінчення уроків.
3.18. Проходить постійні
медичні огляди.
3.19. Дотримується
етичних норм поведінки в комплексі, побуті, громадських місцях, які
відповідають соціальному статусу вчителя.
3.20. Як завідувач
кабінетом іноземної мови:
—
несе
безпосередню відповідальність за безпечний стан робочих місць, обладнання;
—
забороняє
використання обладнання, не передбаченого Типовими переліками;
—
здійснює
навчання та інструктаж учнів і вихованців з охорони праці та безпеки
життєдіяльності під час робіт, передбачених навчальними програмами;
—
розробляє
і періодично переглядає (не менше як 1 раз на 3 роки) інструкції з охорони
праці, подає їх на затвердження директору;
—
постійно
поповнює кабінет методичними та наочними посібниками, розробками уроків.
3.21. Вчителю іноземної
мови забороняється :
·
змінювати
розклад уроків без згоди з адміністрацією комплексу;
·
відміняти,
скорочувати уроки.
3.22. Організовує та
проводить шкільні олімпіади з іноземної мови, іншу позакласну роботу з
навчального предмета.
3.23. Дотримується
санітарних норм і правил організації навчально-виховного процесу.
IV. Права
Вчитель
іноземної мови має право:
4.1. Брати участь в управлінні
комплексом в порядку, передбаченому Статутом НВК №2.
4.2. На захист професійної честі
та гідності.
4.3. Знайомитися зі скаргами та
іншими документами, які містять оцінку його діяльності, давати відповідні
пояснення.
4.4. Захищати свої інтереси
самостійно або через посередника, в тому числі адвоката, у випадку
дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням учителем норм
професійної етики.
4.5. На конфіденційність
дисциплінарного (службового) розслідування, за виключенням випадків,
передбачених законом.
4.6. Вільно обирати і
використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і
матеріали, підручники.
4.7. Підвищувати свою
кваліфікацію.
4.8. Атестуватися на добровільній
основі на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку
успішного проходження атестації.
4.9. Давати учням під час занять
і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і
дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у
випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку школи.
5.1. У визначеному законодавством України порядку вчитель іноземної
мови несе відповідальність за:
— реалізацію не в повному обсязі навчальних
програм у відповідності з навчальним планом і розкладом навчального процесу;
— життя і здоров'я учнів під час
навчально-виховного процесу;
— порушення прав і свобод учнів.
5.2. За безпечний та належний санітарний стан приміщення, в
якому проводиться урок.
5.3. За невиконання чи неналежне
виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового
розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних
нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією,
вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим
законодавством.
5.4. За застосування, в тому
числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним
насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку
вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством
і Законом України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою
дисциплінарної відповідальності.
5.5. За нанесені школі чи
учасникам навчального процесу збитки у зв'язку з виконанням (невиконанням)
своїх посадових обов'язків учитель несе
матеріальну відповідальність в порядку і в межах, визначених трудовим чи
цивільним законодавством.
Вчитель
іноземної мови повинен знати:
6.1. Предмет та методику
викладання, виховні цілі, особливості змісту навчальних програм з іноземної
мови, основні напрямки й перспективи розвитку
освіти.
6.2. Основні етапи розвитку
методики викладання іноземної мови.
6.3. Основи теорії формування
комунікативної компетентності учнів (мовленнєвої, лінгвістичної,
соціокультурної, навчальної.
6.4. Комунікативно-навчальні,
виховні, розвиваючі, освітні функції організації навчально-виховного процесу
при вивченні іноземної мови.
6.5. Вимоги нормативних
документів з питань безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного
процесу.
6.6. Норми оцінювання знань, умінь і навичок
учнів з іноземної мови.
6.7. Вимоги до ведення навчальної
документації школи.
6.8. Основні теорії методів
навчання іноземної мови, їх класифікацію.
6.9. Цілі, принципи, організацію,
нормативне забезпечення шкільної освіти,
зміст і засоби оптимізації процесу навчання.
6.10. Психологічні основи
диференційованого навчання, форми, методи і засоби навчально-виховного процесу.
6.11. Сутність уроку як основної
форми процесу навчання і виховання.
6.12. Підходи до вибору форм,
засобів і методів навчання з урахуванням конкретних умов.
6.13. Основи формування
системності знань школярів.
6.14. Особливості функціонування
учнівського колективу як засобу виховання школярів.
6.15. Педагогічні основи
учнівського самоврядування в школі.
6.16. Методику підготовки,
проведення й аналізу виховних заходів та роботи з батьками.
6.17. Сучасні методики навчання.
6.18. Основну і додаткову літературу
з даного предмета.
6.19. Форми і методи
вдосконалення педагогічної майстерності, узагальнення педагогічного досвіду.
6.20. Вимоги до
матеріально-технічного оснащення навчально-виховного процесу.
6.21. Методику використання ІКТ
на уроках іноземної мови.
6.22. Повинен
уміти:
- здійснювати
спілкування (усне, письмове);
- впроваджувати
культуру мовленнєвої поведінки;
- на
високому рівні володіти фонетикою, граматикою, лексикою з мови, яку
викладає;
- реалізувати
методичну та соціокультурну компетенції.
7.1. Вчитель іноземної мови повинен мати відповідну вищу освіту з
фаху.
7.2. Володіти сучасними формами,
методами, прийомами організації навчально - виховного процесу. Проявляти
ґрунтовну професійну компетентність.
7.3. Забезпечувати свідому
дисципліну школярів на уроках.
7.4. Забезпечувати
результативність та якість своєї праці.
7.5. Впроваджувати
інформаційно-комунікаційні та інші педагогічні технології, розробляти
мультимедійні презентації та програми.
7.6. Раз на 5 років проходити навчання
на курсах підвищення кваліфікації з предмета і раз на 3 роки - з безпеки
життєдіяльності з наступною атестацією.
7.7. Проводити вступний,
первинний, цільовий та позаплановий інструктажі учнів з охорони праці та
безпеки життєдіяльності під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією у
відповідних журналах.
7.8. Ефективно застосовувати
професійні знання в практичній педагогічній діяльності.
7.9. Повинен мати ціннісні
орієнтації, спрямовані на культурний, духовний розвиток людини як особистості.
Вчитель
іноземної мови:
8.1. Працює в режимі виконання встановленого йому
навчального навантаження у відповідності з розкладом навчальних занять. Бере
участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує
діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
8.2. В період канікул, які не співпадають з
відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи
організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до
початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул затверджується наказом
директора школи.
8.3. Замінює у встановленому порядку тимчасово
відсутніх учителів
8.4. Замінюється на період тимчасової відсутності
вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають відставання з
навчального плану у викладанні предмета в даному класі.
8.5. Одержує від адміністрації школи матеріали
нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з
відповідними документами. Систематично обмінюється інформацією з питань, які
входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними працівниками
школи.
Розроблено:
Директор
школи ______________
Погоджено:
Громадський
інспектор
з
охорони праці _______________
Посадову
інструкцію отримав (а) і з її змістом
ознайомлений (а) «____»_________20 року
Немає коментарів:
Дописати коментар